Høstform

I dag måtte jeg hente en resept på apoteket. Det var en dårlig dag å måtte gjøre et ærend men jeg kom hjem til slutt. Da jeg åpnet døra kjente jeg hvordan sola varmet fingrene og jeg tenkte at hvis jeg hadde tålt det skulle jeg satt meg rett utenfor døra, i solhjørnet, tatt av skjorta og varmet meg. Fått litt sen høstsol til å varme opp muskler og ledd. Neste år kanskje?? 🙂

Formen er dårlig for tiden. Jeg utsetter alt som kan utsettes. Egentlig utsetter jeg det ikke, det er heller det at jeg ikke klarer å få gjort noe annet enn å spise og dusje. Noen dager har jeg ikke klart å dusje men brukt vaskeklutmetoden. Den brukte jeg noen år og den fungerte godt. Da jeg endelig ble bedre og klarte å dusje hver eneste dag og vaske håret føltes det som luksus. Når jeg for en uke siden måtte finne fram vaskekluten tenkte jeg med meg selv at jeg håper det ikke blir så mange slike dager med lite energi. Det er ingenting som slår følelsen av å være nyvasket, fått på seg rene klær og manneparfyme! 🙂 Da gjør det ikke noe at mye ikke funger.

Det er et forkjølelsesvirus som har sittet godt fast den siste tiden og tatt mye energi. Det er helt sikkert mer – en generelt dårlig form og nedkurve – men forkjølelsesviruset har virkelig satt seg fast. Håper det bedrer seg og ikke sitter der hele vinteren.

Jeg hadde besøk for ikke så lenge siden. Jeg har ikke sett faren min på lenge så det var fint at han reiste på høsttur og kom på besøk. Det er godt med besøk men samtidig er det synd at jeg ikke klarer besøk mer enn en time eller to…maks. Det kan være frustrerende å tenke på hvor lite jeg egentlig tåler så derfor bruker jeg å la være. Jeg har funnet ut at det beste er å prate om ting når jeg føler behov for det, men til daglig fungerer jeg best når jeg tenker på alt som er bra og positivt. Bruker jeg tid til å tenke på det som jeg skulle endret på påvirker det humøret negativt og hvis det er noe jeg absolutt ikke trenger så er det meg selv i dårlig humør.

Jeg fikk ny hårbørste i dag. Kjøpte en i gave til meg selv. Tante har en så fin hårbørste som jeg fikk prøve og da tenkte jeg at nå er det på tide å oppgradere. 🙂 Små gleder er noen gang de fineste!

Jeg fant fram noen tekstfiler. Jeg fikk en idé for lenge siden – om å skrive en bok…og jeg har to dokumenter liggende. Den ene er på nesten to kapitler. Jeg fikk tante til å lese den og hun sier hun vil ha mer. Hun er jo snill så jeg får gjøre som hun sier og fortsette å skrive. Hun sier at jeg burde legge ut det jeg har skrevet så langt men premierenervene kom fram med en gang, hehe! 🙂 Må tenke på det men når jeg klarer skal jeg gå i gang med neste kapittel. Litt av utfordringen er at hodet fungerer ikke alltid så bra og da tar det lang tid å skrive pluss at jeg klarer ikke helt å få skrevet alt slik jeg vil. Vi får se hva som skjer – kanskje dukker det opp noe etter hvert.

Da skal jeg ønske meg selv en god dag. 🙂 Jeg leste noe fint om aktivitetsrus for noen dager siden og jeg kjenner meg igjen. Når jeg klarer å gjøre noe får jeg lyst til å gjøre enda mer og da bruker jeg mer energi enn jeg burde. Ønsker meg selv masse energi nå! 🙂

4 thoughts on “Høstform

  1. Så trist å lese om dårlig form. Håper forkjølelsesviruset slipper taket fort! Det er så kjedelig med tilbakeskritt, som når klutevasken må til igjen. Er fremdeles der jeg da, men dusj hver tredje dag er framskritt for meg.

    Enig med deg i at oss i dårlig humør, er ikke noe å foretrekke, så jeg har også masse jeg lar være å tenke på. Og så tviholder jeg på det jeg klarer og har. I gårkveld satt jeg faktisk ute i 20 min og så på stjernene og nordlyset som danset på himmelen. Den godfølelsen sitter godt igjen ennå.

    Kjekt å lese om besøk og ny hårbørste. De to kapitlene du har skrevet vil jeg gjerne lese 😉

    Ønsker deg masse energi og mange gode dager 😊

    • Takk! Håper på energirike dager for deg også! 🙂

      Du er flink til å ha et positivt fokus – det er lett å se i bloggen din. Helt enig med deg – det er best å tviholde på det gode humøret og se på de tingene som faktisk fungerer.

      Så fint at du kunne sitte ute i går og se på stjernene. Det føltes nok godt!

      Håper dagen blir fin i din ende! 🙂

  2. Heihei. Huff så leit når formen er dalende. Ønsker deg riktig god bedring, mer energi og bedre dager. Nydusjet følelse er det beste! Vet desverre altfor godt hvordan det er å gi avkall på de daglige. God hårbørste har mye å si, kjekt du har fått en ny. Og jeg ble veldig nysgjerrig på det du skriver! Så spennende, håper du klarer å publisere 😃.

    Ha en fin og god dag videre!

    • Tusen takk! 🙂

      Er ekstra sliten i dag siden jeg måtte ut i går. Det blir sofa og hvile hele dagen, tror jeg. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har kjøpt den hårbørsten tidligere. Ferrari for håret! 🙂

      Fin dag til deg også! 🙂 Håper medisinen hjelper!

Legg igjen en kommentar

