Stitch & Soul

Tante har bestilt flere bløte pakker og jeg har fått flere skjorter i favoritt fargene mine. Det har nesten blitt som en hobby å bestille klær med nettopp den fargetonen vi vil ha. Det er jo sånt man gjør når man er ute på byen og handler – man stiller seg foran speilet og prøver masse klær…ser hva som passer sammen før man handler.

Her hos oss har varmen fortsatt. I går var det ca. 28 grader på ettermiddagen. Tante og jeg har merket at nå som vi har vennet oss til varmen har vi fått mindre smerter og vi føler oss litt bedre. Det å føle seg bedre er jo subjektivt og trenger ikke å virke inn på formen så mye. For noen dager siden hadde jeg sovet litt urolig og på ettermiddagen skulle jeg betale noen regninger i nettbanken. Jeg klarte ikke å huske hvem jeg skulle betale til og satt lenge og tenkte før jeg fant navnet. Etter det skulle jeg bestille noe fra Arnika og da klarte jeg ikke å huske navnet på Arnika. Så klarte jeg ikke å huske navnet på det produktet jeg skulle bestille enda jeg ser det hver dag og satt i flere minutter og prøvde å få hodet til å virke.

Det er litt pussig hvordan denne sykdommen virker inn på omtrent hele kroppen. Gjør man litt for mye så er det nesten som om hele kroppen går i streik.

I går var en ‘annerledes’ dag for oss. Vi var oppe tidlig og spiste en god frokost. Så ble vi bare så utrolig trette begge to og ble enige om å  hvile litt. Den hvilen varte halve dagen. Jeg bruker aldri å sove på dagtid. Får det ikke til. Men i går sov jeg så tungt at jeg nesten ikke klarte å komme meg opp fra sengen igjen. Senere på ettermiddagen merket jeg bonusen: Jeg hørte på konsert på fra NRK sine arkiver. Full guffe på den bærbare! Jeg skulle ønske at vi ( og andre med ME ) hadde like god søvnkvalitet som da vi var friske. God, dyp søvn kan noen ganger gi et skikkelig godt energiløft selv om det ikke varer så lenge.

I går sovnet vi begge tidlig selv om vi hadde sovet bort en stor del av dagen. Våknet tidlig i dag og bare måtte på Posten. En av pakkene tante hadde bestilt ble ikke levert på døren som den skulle og havnet på hylla i Post i butikk. I dag skulle den sendes i retur til Tyskland så da hadde jeg ikke noe valg. Rett utenfor døra klokka fem på sju om morgenen stod naboen. Hun er pensjonist og jobber deltid og nå skulle hun ut og reise. Fikk en god klem siden jeg ikke har sett henne på nesten to år og fikk ønsket henne god tur.

Nå er det hvile resten av dagen. Må skrive handleliste og ringe inn slik at matmannen kommer og fyller opp kjøleskapet i morgen. Det er nesten helt tomt.

Håper dagen blir fin for dere som leser! 🙂

5 thoughts on “Stitch & Soul

  1. Så godt å høre at dere føler dere litt bedre 😊 Men 28 gr er for varmt!

    Kjekt med pakker og nye klær 😊

    Jeg har det også sånn. Hvis jeg trenger det og sover på dagen, så er det som regel ikke noe problem å sovne på kvelden. Søvn avler søvn, tror jeg. Og så virker det som om at hvis jeg sover på dagen så er det for å ta igjen søvn. Søvn har utrolig mye å si for formen, så skjønner godt at du klarte å høre musikk etter en halv dags søvn. Så godt å kunne gjøre det 😊

    God hvile- og skrive handlelistedag 😊

    • Vet ikke hva som skjedde men kommentaren din har ikke blitt registrert i WordPress systemet før i dag…hmm!

      I dag kommer matmannen med masse mat. Noen dager er det så slitsomt å skrive handleliste og ringe inn at jeg blir helt slått ut. Tror den lille turen ut for å hente pakke ble litt for mye. Sov dårlig så må kanskje sove på dagtid i dag også! 🙂

      Håper uka blir fin! 🙂

  2. Fint å kunne følge litt med dere 🙂
    Her går det også mye i pakker, heldigvis har vi hjelp til å gå på postkontoret!
    I går kom det en pakke yngstesønnen har ventet lenge på; spesialutgave av Paul McCartney’s første soloalbum med ekstra god lydkvalitet og medfølgende bok, stor stas og nydelig og behagelig å lytte til 🙂
    Eldstesønnen bestiller stadig noe elektronikk, mens jeg tar meg av matbestillingene, og det er ganske vanskelig i grunnen, for vi blir stadig mer kresne på hva vi tåler og har lyst til å spise. Og så må jeg også sørge for medisinbestillingene også, så jeg er ikke arbeidsledig 😉
    Her synes høsten å være på vei, deilig med litt lavere temperaturer, men litt trist også at det begynner å bli mørkere. For oss som har delvis snudd døgn blir det ganske så mørkt utpå høsten og vinteren. Men vi har heldigvis ikke snudd døgnet siden i vår og det er deilig 🙂
    Nå må jeg skynde meg til sengs før det blir alt for lyst her. Rart hvordan hodet og kroppen begynner å fungere bedre sent på kvelden, mens den er så treg og vond å få i gang på morgenen, ihvertfall her i huset.

    God natt og håper morgendagen blir fin for dere 🙂

    • Det er koselig med pakker. Vi liker både Beatles og Paul McCartney. 🙂

      Noen ganger blir småtteri som matbestilling til en stor oppgave. Det er helst de dagene hvor hjernen, kroppen eller begge deler ikke er helt med. Men det går jo greit så lenge vi har rutine på det.

      Døgnrytmen har fungert fint for oss. Sommeren har vært bra til tross for mye varme. Vi har hatt mulighet for å kjøle oss ned inne og det har hjulpet mye. Høytrykket og varmen har dessuten ført til mindre smerter, og det er en fin bonus.

      Vi får håpe på fine, passelig varme dager i August. Håper uka blir fin hos dere! 🙂

  3. Heihei 😃. Nå er det så lenge siden jeg har «vært på besøk» og ville bare si at jeg håper det går fint med dere! Ønsker dere gode dager og en fin uke! 😊🍀.

Legg igjen en kommentar

