BiiMmWaah!

BMW-in-the-dark-700pixDa jeg bodde i Oslo skulle en av vennene mine fra New York lære meg gatedialekt. BMW ble til «BiiMmWaah». Omtrent som de som snakket dialekt i Oslo og sa «BeeMmmWeeen min». (Uten artikulasjon)  Jeg kjøpte jo en BMW senere men den var skikkelig gammel og så endte den i grøfta ødelagt da politiet stoppet biltyven som prøvde å stikke av. Den var uansett ikke så mye verdt akkurat da.

Men det var ikke BMW jeg tenkte på akkurat nå. Heller ikke Oslo selv om det var en fin tid. Men en spoleknapp hadde vært fint å ha. Jeg hadde sikkert spolt litt tilbake i tid og kanskje spolt over litt sånn diverse. Og så hadde jeg fått noen til å fortelle meg at hvis du går på tur i flåttområde bør du sjekke at flåtten ikke sitter fast når du er tilbake fra turen. Og så hadde jeg sikkert bedt legen om å gi meg antibiotika der og da. Jeg vet ikke om det hadde hjulpet men det hadde sikkert ikke gjort noe.

En av tingene jeg har tenkt på i det siste er at jeg tåler så lite lyd. Jeg har prøvd å tenke meg forskjellige løsninger på hvordan jeg skal tåle MER lyd men har ikke kommet noe lenger. Jeg har kommet fram til at jeg tåler LITT mer hvis jeg er flink nok til å  hvile og ikke er på etterskudd med energien. Jeg fikk også tips fra noen om å bruke Sov i Ro og kjøpte alt de hadde på apoteket i fjor. De bruker jeg ofte og varierer litt med øreproppene som har filter.

Det har vært utrolig varmt de siste ukene og kjølingen har stått på nesten døgnet rundt for å holde jevn temperatur inne. Før vi fikk kjøling var det utrolig slitsomt når det ble så mye varme som vi har nå. Ulempen med kjølingen er at den bråker så vi går rundt med ørepropper på nesten hele tiden.

Er det noen som liker Pavarotti, forresten? Da jeg bodde i Oslo begynte jeg å høre på klassisk musikk og jeg gikk til et antikvariat og kjøpte LP plater. En av de var av Pavarotti. Jeg kom til å tenke på det fordi tante og jeg så et program på NRK for et par dager siden som handlet om ham. Platen jeg kjøpte het «Tutto Pavarotti» og åpningssporet het «Caruso». Det har en fin tekst. Du finner det her på Youtube.

Håper sommeren varer til september så jeg får sjansen til gå ut og sole meg! 🙂

2 thoughts on “BiiMmWaah!

  1. Håper også at sommeren varer til september for din del 😊 Her har det heldigvis vært rundt 20 grader i det siste og det passer meg utmerket.

    Vet ikke jeg heller hva som skal til for å tåle mer lyd. Ikke utsette seg for enda mer lyd i alle fall! Det er nok hvile, ro og skjerming som er veien å gå, ja. Synes jeg tåler litt mindre lyd nå i sommer, men har hatt folk i huset mer enn vanlig og dører og vinduer åpne i varmen, så det er kanskje derfor? Synes også at jo mindre lyd jeg tåler, jo bedre hører jeg. I tillegg driver tinnitusen og suser og går 😝

    Ønsker dere så fine dager som mulig 😊

    • Det er varmt i massevis og det ser ut til å fortsette. Bare fint med sommer selv om vi ikke får brukt den på samme måte som de som er friske.

      Vi ser ut til å få superhørsel jo mindre lyd vi tåler! Hører alt! 🙂 Og så er det så mange suselyder fra øret at det snart kommer til å bli bakgrunnsstøy!

      Håper på gode dager hos deg også! 🙂

Legg igjen en kommentar

