Saltvann i nesen

Lurer på hvor mange med M.E. som går rundt med forkjølelse hele tiden? Vi har brukt saltvannsspray en lengre periode og er godt fornøyd med det. Det føles litt uvant i starten og det har en spesiell smak men det renser godt. Kan anbefales som et mykt alternativ til f.eks. Otrivin, eller lignende.

Vi har også brukt det de kaller «nesehorn». ( Neseskyller ) Det fungerer også fint, men man må være nøye med blandingen og det er lett å gjøre feil og da havner saltvannet der det ikke skal. Det kan være ubehagelig og man hoster og harker i vei mens det renner fra nesen! Men, det er et godt og rimelig alternativ.

6 thoughts on “Saltvann i nesen

  1. Brukte mye nesehorn før, men etter at jeg fikk ME, kanskje etter at jeg begynte på allergimedisin for 7 år siden eller noe slikt, har nesehornet ikke vært i bruk. En smart løsning på tette neser, men utrolig godt å slippe!

    • Så fint at du slipper. Jeg har også prøvd allergimedisin men er fortsatt forkjølet og tett. Har ikke funnet medisin som fungerer godt nok.

  2. Vi har gitt opp nesehorn og saltvannsspray og bruker bare mye Otrivin, men vi foretrekker Otrivin for barn for den har bare halv styrke og er derfor mer skånsom for slimhinnene.

    • Noen dager trenger jeg noe mer enn saltvannspray og da bruker jeg Nasonex. Det er begrenset hvor mye Nasonex man kan bruke i døgndose så det blir brukt kun en gang i blant. Tror ikke jeg har brukt Otrivin for barn.

Legg igjen en kommentar

