Lettvint modus og tilbakeblikk

Jeg har vært i «lettvint» modus i det siste. Bare skriver om de små ting i hverdagen og alt som ramler fra hodet og ned i fingrene. Som for eksempel gode pærer og søte epler! 😉  I dag satt jeg og leste gjennom noen av innleggene fra det første året her på bloggen. Jeg brukte mye mer tid på å planlegge og skrive da enn nå, og så tok jeg tak i emner som kretset rundt selve sykdommen.

Det jeg merket meg mens jeg leste var de fine kommentarene som mange av dere har kommet med. Jeg tenker at de ble gitt som en reaksjon på innholdet først og fremst, men også for å gi oppmuntring. Så tenkte jeg litt videre på dette og ser at mange har gitt kommentarer i snart to år. Du verden som tiden flyr! Og så fint å lese at noen spurte etter meg når jeg ikke fikk skrevet på en lengre periode! Akkurat det var veldig fint å se!

Det har vært nevnt før… dette med samhørighet i situasjonen vi er i… syke med M.E., masse rare symptomer og en masse begrensninger. Samhørighet er et grunnleggende behov. Vi har alle behov for å føle samhørighet med noen. Det er slik at det finnes forskjellige former for samhørighet. For oss M.E.’ere er det kanskje først og fremst samhørighet når det gjelder sykdom. Vi står i overført betydning i samme båt og da er det naturlig at vi snakker sammen. Det kan hjelpe oss til å stake ut kursen og/eller holde ut.

For min del har det vært en lærerik prosess å opprette blogg. Jeg var skeptisk og usikker i starten. Lurte på hva jeg skulle skrive om og hvordan jeg skulle skrive. Men man lærer så lenge man lever, sies det. Jeg føler jeg har lært mye av dette. Jeg har lært litt om meg selv og jeg har lært litt om andre. Jeg er fornøyd med det.

Jeg har ikke tenkt å slutte altså, men det er mulig jeg fortsetter i «lettvint» modus framover. Det er deilig å skrive korte innlegg om små ting i hverdagen. Det tar 2-3 minutter og så krever det minimalt med energi, men samtidig liker jeg en del av emnene jeg skrev om i starten. Men, så er det energinivået da…Selv om jeg har skrevet nesten like mange innlegg den siste måneden som i fjor så har jeg nesten ikke brukt noe energi. Sååå….vi får se 🙂  Jeg er i hvert fall glad for de mange, positive kommentarene som ligger her ett eller annet sted…de er fine. 🙂

Håper dagen blir fin for dere som leser! 🙂

8 thoughts on “Lettvint modus og tilbakeblikk

  1. Jaa! Fortsett med de «lettvinte» innleggene så lenge du orker 🙂 det er hyggelig å lese om «hverdagen» deres 🙂 Og veldig hyggelig med alle de fine kommentarer fra deg! Er ikke alltid jeg svarer spesifikt på det du skriver, men jeg leser alt 😉 Ha en hyggelig dag og kos dere med sunn og god frukt!

    • Kommentaren min fra i går var visst litt kort…var sliten men det forstår du vet jeg, men svaret er JA, jeg skal fortsette å både blogge og spare energi. Da blir det mer om epler og pærer framover og så får jeg heller skrive om andre emner når jeg får nok energi en eller annen gang…! 🙂

      • Jeg forstår godt hvis kommentarene er korte,jeg synes du er veldig flink med tilbakemeldinger 🙂 viktig å spare på energien, bloggingen skal være hyggelig , så da må man porsjonere. Ha en god dag 🙂

  2. Alltid koselig å lese litt om epler og pærer – man skal finne gleder i de små ting 🙂 Jeg er temmelig ny på blogging og kjenner meg godt igjen i dine tanker omkring det å tenke over hva man skal skrive osv. Lettere å legge igjen en kommentar og hilsen her og der enn faktisk å formulerer enn vettu blogg 😕 syntes jeg. Kort eller langt, det som passer for deg akkurat når du skriver er det eneste riktige å gjøre. Blogg etter energi og lyst så kommer det meste av seg selv. Ønsker deg en fin dag 🙂

    • Veldig fint det du sier…man har lyst til å skrive noe riktig «vettu» og bruker en del energi på å tenke over det. Nå skal jeg spare energi også her på bloggen. Ha en god dag du også! 🙂

  3. Kjenner igjen dette med hva man klarer å skrive om. Det er mye lettere å skrive korte innlegg. Eller innlegg som bare presser seg fram og må ut – hender det kommer noen av dem også hos meg. Innimellom blir det bloggtørke. Da lar jeg enten være, eller jeg kan blogge om små ting.

    Glad for at du skal fortsette å blogge 😊 Liker bloggen din godt, enten det er om pærer eller litt lengre og andre ting.

    Ha en fin søndag 😊

Legg igjen en kommentar

