Ørepropper med filter

Jeg har brukt ørepropper med filter i flere år og vet at det er mange andre som gjør akkurat det samme. I en periode brukte jeg bare proppene når jeg kjente at jeg ble sliten. Men, så bestemte jeg meg for å bli flinkere og prøver nå å bruke de forbyggende.

Nå bruker jeg proppene når jeg dusjer, når jeg barberer meg ( Braun bråker forresten noe håpløst mye.. ) og når jeg setter på kaffetrakteren. Prøver å ligge litt i forkant og synes det hjelper godt.

Tror mange av de som leser dette har propper og vet hvordan og når de skal bruke de. Har allikevel lyst til å sitere noe jeg fant på websiden til noen som selger propper: Et annet resultat kan være økt blodtrykk, raskere pust og økt produksjon av magesyre. Blodsirkulasjon, søvnrytme og fordøyelse kan bli forstyrret, og man kan oppleve hodepine, muskelspenninger, samt tretthet og ubehag. ( Hentet her )

Jeg bruker to forskjellige filtre. Et som demper 15 desibel og ett som blokkerer. Det er sjelden jeg bruker 15dB filteret men det går fint an å høre hva andre sier og delta i en samtale når man bruker det. Med blokkeringsfilteret blir det litt verre, men da kan man bare lirke litt på proppen og kanskje være litt selektiv hvis man vil… 😉

2 thoughts on “Ørepropper med filter

  1. Tror kanskje jeg skulle vært flinkere å bruke ørepropper f eks når jeg dusjer, jeg også. Men så er det det at det er så godt med disse pausene fra øresusen de fire timene jeg er oppe 😉 Tror nok enkelte ganger at det hadde vært en lur aktivitetsavpassing å bruke dem som demper 15 dB i alle fall. Takk for påminningen 😊

    • Jeg har tatt meg selv i nakken og brukt de oftere enn det jeg gjorde før. Det føles bedre, synes jeg.

      Blir du kvitt øresusen når du er uten propper? Hos meg suser det i vei uansett hva jeg gjør.

Legg igjen en kommentar

