Kaptein Yoda

Sommeren har allerede kommet godt i gang med noen veldig varme dager som har vært på besøk. I fjor var sommeren på sitt aller beste i august. Det var da jeg satt rett utenfor døren og slikket sol. Jeg vet ikke hvordan det blir denne sommeren. Vi får se. Jeg skal skrive rapport når august er over. 🙂

_MG_7810-Styling-summer-Web-857pix

Jeg tok fram den ustemte gitaren for ikke så lenge siden. Den hadde nok savnet meg og satte pris på litt støvtørking og stemming av stålstrengene. Jeg oppdaget at fingerneglene var for lange og klippet de med en gang. Det hjalp litt men ikke så mye. Ok, man kan ikke holde alt ved like hele tiden! Neste gang skal jeg klippe neglene før jeg tar den fram. Hvis det er mulig skal jeg ha litt mer energi enn sist slik at barre akkordene klinger rent.

Mens jeg husker det: Jeg skrev de to siste innleggene på engelsk. Jeg tror ikke det blir så mange flere, men jeg skrev for å glede noen som har engelsk som førstespråk. Slik var altså det…

Det var fint å lese at Forskningsrådet nå har gitt penger til Rituximab studien. Det blir spennende å følge med når studiene snart skal starte opp. Håper at studien kan gi svar og kanske til og med føre til at vi får en medisin som kan gjøre oss bedre. Ting tar tid så vi bør nok ikke vente på en snarlig løsning, men heller tenke at dette kan være en god begynnelse og føre til videre forskning. Hvis resultatene blir bedre enn det vi forventer har vi fått en god bonus alle sammen.

_MG_8347-Volkswagen-mirror-summer-Web-857pix

Det er godt med sommer selv om vi ikke får brukt den selv. Det er fint å se at andre gleder seg over den. Når jeg blir frisk kjører jeg til Italia igjen. Det er bare å bestille plass. Ciao, så lenge! 🙂

7 thoughts on “Kaptein Yoda

  1. Lekker blåfarge på bobla; er den din?
    Vi hadde – selvfølgelig – boble da jeg var liten. På vei nordover ble jeg enkelt og greit plassert i brønnen bakerst i bilen. Har jeg blitt fortalt. Senere husker jeg en bil fylt av sigarettrøyk, en bitteliten luftesprekk i vinduet, og jeg bilsyk i baksetet. En liten spystopp, og jeg var som ny – like bild! 😀 Men altså, poenget mitt er: tror ikke jeg får plass i den brønnen lenger…
    Håper augustrapporten din bringer nyheter av den gode sorten, Johnny!

    • Kjenner meg litt igjen. Familien min hadde Volkswagen når jeg var liten. Ikke boble, men folkevognbuss. De bilene hadde dårlig varmeapparat og var ikke særlig varme i kupeen når det var vinter og mange minusgrader.

      Bilen på bildet er ikke min. Jeg har en del bilder liggende i arkivet mitt og denne passet bra å hente fram. 🙂

      Ja, vi venter på formøkning begge to. Det bruker jo å gå seg til selv om det tar litt lang tid noen ganger. 🙂

  2. Ønsker deg fine sommerdager!

    Mange er misfornøyde med temperaturen, men jeg synes det er behagelig at det ikke er nærmere 30, det er vel rundt halvparten, tenker jeg.

    Fin boble, av den riktige sorten – gammal!

    • Takk for gode ønsker. Håper det blir fine sommerdager for deg også. Er enig i ønsket om ikke for mye varme. Hvis bare kroppen hadde tålt varmen hadde det vært fint. Men, kanskje en gang i framtiden…? 🙂

  3. Så kjekt å finne fram gitaren igjen 😊 Men det er mye forberedelse med både stemming og negleklipping. Ikke rart det ikke ble så mye energi igjen til spilling da 😉

    Ønsker deg en fortsatt fin sommer 😄 Kanskje rituximab er løsningen for å tåle varme og dra på ferie igjen?

  4. Det går tregt i svingene her også… Samboerne mine , Gularsj og Zwart, syter og klager fælt i sommer fordi jakta er vanskeligjort av manglende grasslått og uklippet plen men til gjengjeld får dem antagelig mye å jakte på til vinteren når jaktobjektene finner arealene perfekte for overvintring hehehe Vel… sånn går dagene og heldigvis har NRK en ny Minutt-for-minutt i sommer som er helt fantastisk 😀 Vinker vakkert til deg her fra huttiheitaskogen i Rygge og håper, for oss alle me’ere, at verden snart går et steg i vår retning.

    • Hei! 🙂

      NRK har blitt flinke til disse minutt-for-minutt seriene sine. Har fulgt med littegrann. Var det ikke i fjor de reiste med Hurtigruta? Og så var det vedbrenning i vinter, tror jeg? Så ikke det programmet men leste om det.

      Ja, du får håpe på en fin senhøst for Gularsj og Zwart. Man vet aldri hva som ligger på trappa om morgenen når man har jaktkamerater i huset!

      Håper sommeren blir fin for deg også! 🙂

Legg igjen en kommentar

