Ute (inne) i streik

Jeg er i streik for tiden. Jeg har flere plakater liggende som jeg skal fortelle dere om. På den ene står det MOT SYKDOM. Jeg synes vi burde innføre totalforbud mot sykdom. Staten skal selvfølgelig betale for medisiner som kan kurere sykdommene.

På den andre plakaten står det MOT DÅRLIG SAMVITTIGHET. Jeg synes vi burde ha forbud mot det også. Med  liten skrift burde det stå “Spesielt for de som er syke”.

På en annen plakat står det bare SLAPP AV. Det betyr at når du er syk så bør du bare slappe helt av og ta det fullstendig med ro.

I tillegg har jeg enda en plakat. Der står det INGENTING HASTER. Der skal det også være en liten skrift. For eksempel noe sånt som “Når du er syk”.

På en annen skal det stå IKKE GJØR NOE SOM HELST. Den forklarer seg selv men det er fint å se det på trykk.

Så langt liker jeg streiken min. Jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å holde på. Mulig jeg gir opp allerede i morgen og heller finner fram en bok. Men det passer bra å streike litt i dag.

Akkurat nå holder jeg på med dagens plakat. Den er ikke helt ferdig ennå men der skal det stå STØY ER FORBUDT. Det burde egentlig gjelde for alle mennesker, synes jeg, men denne skal også ha en liten skrift nederst hvor det skal stå “Spesielt for M.E. syke”.

Enda en som ikke er ferdig skal handle om ørepropper. Der skal det stå GRATIS ØREPROPPER.  ( For M.E. syke selvfølgelig) Staten må bare ta ansvar her også og sende oss gratis ørepropper som vi enten får levert på døra eller finner i postkassa. I tillegg skal det stå på skatteseddelen at det er fradragsberettiget.

Jeg har noen flere ting jeg har tenkt å ta opp i denne private streiken min men det er altså så langt jeg har kommet i dag.

På den seriøse siden har formkurven passert nullpunktet. Hadde jeg tenkt på det lille jeg lærte på økonomistudiene hadde jeg sagt at med så mange røde piler er det bare å forberede konkurs. Men, jeg velger å holde den lille kunnskapen utenfor. Rødt er forresten en fin farge. Jeg skal snakke mer om det så snart jeg får skrevet ferdig neste innlegg med Fashion fra Sykesenga.

Postkassen har blitt fylt med bløte pakker de siste ukene. Så mange at jeg har gått litt surr i tellinga. Jeg føler meg fin når jeg spaserer forbi speilet og ser på de fine nålestripete linbuksene fra Perry Ellis og innbiller meg at jeg er i Miami. Det er sannelig bra vi kan handle og få ting levert rett i postkassa. Kanskje dukker det opp noen flere bilder?  Vi får se…jeg trenger bare å få solt meg litt ellers blir alle bildene i sort-hvitt.

Da vet dere som er innom her litt mer om formen og hvorfor jeg ikke har skrevet så mye i det siste. Håper det står til liv rundtomkring! 😉

Forsidebilde hentet her

14 thoughts on “Ute (inne) i streik

  1. For en fantastisk streik du gjennomfører! 🙂
    Men, den er jo ufrivillig!
    Du streiker ikke fordi du vil ha høyere lønn.
    Du streiker ikke fordi du vil ha bedre arbeidstid.
    Du streiker ikke fordi du mangler sikring på arbeidsplassen.
    Du streiker ikke fordi du mangler arbeidstøy.

    Men jeg skulle ønske det var akkurat de grunnene over her som var din årsak til å gå ut i streik Johnny! ❤

    Jammen godt du har ditt arbeidstøy da, så du føler deg som Don Johnsen når du går forbi speilet!

    En varm klem fra meg til C og deg!

  2. Høres ut som en veldig superfornuftig streik! Og ikke tenk på de røde pilene, konkurs er ikke mulig! En vakker dag går pilene opp igjen 🙂
    Ha en så god streikehelg som mulig 🙂 Påkledningen har du i alle fall inne 🙂

  3. Tenk om det var sånn at vi skulle ut i streik – på ekte! Det hadde vært noe det. Det er synd å si det, men en ME-syk som streiker gir ikke den helt store effekten. Synligheten er for dårlig, mediaoppslagene vil være for få.
    Lockout vil heller ikke gi den store effekten.
    Men, jeg er glad for at du lager din egen lille streik for å på den måten få fortalt meg at formen har vært bedre…

    Sender optimistiske tanker!

  4. Hyggelig å høre fra deg uansett! Jeg kan trøste deg med at det er flere som sliter og lurer på hvorfor det ikke synes å være mulig å stabilisere denne tilstanden.. Søvnen er et sentralt problem her også; vi snur døgnet om vinteren og har ennå ikke klart å reversere prosessen, ganske frusterende å skulle sovne til fuglekvitter og begynnende dagslys… Her i huset forlyster vi oss med alt fra Donald, til tekniske duppedingser og komfortable møbleringer. Gode ønsker..

    • Hei! 🙂

      Vi snur døgnet vi også i perioder. Heldigvis varer det ikke så lenge. Vi har jobbet lenge for å forsøke å finne en balanse i dagen slik at vi ikke ødelegger for nattesøvnen. Ikke lett! Vi skal tenke på dere i «neste periode»!

      Håper det blir bedre dager framover!

Legg igjen en kommentar

